
به گزارش خزر، در هشتمین جلسه کمیسیون حل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت بود که خبر حذف احداث انبوه بر ریلی از طرح جامع حمل و نقل و ترافیک رشت رسماً عنوان و البته در همان جلسه به آن اعتراضاتی صورت گرفت. در آن جلسه رضا رسولی نائب رئیس کمیسیون حمل و نقل […]
به گزارش خزر، در هشتمین جلسه کمیسیون حل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت بود که خبر حذف احداث انبوه بر ریلی از طرح جامع حمل و نقل و ترافیک رشت رسماً عنوان و البته در همان جلسه به آن اعتراضاتی صورت گرفت. در آن جلسه رضا رسولی نائب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت گفته بود: با تصویب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک، راه اندازی انبوه بر به 10 سال آینده موکول شده است. هرچند که بعدتر، رسولی دلیل این مخالفت را جمعیت کمتر از یک میلیون نفر شهر رشت عنوان کرده بود.
حال اما سه روز قبل و در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت در فرمانداری غلامعلی جعفرزاده، نماینده رشت با بیان اینکه قطار شهری برای این کلانشهر لازم است، گفت: احداث قطار شهری برای کلانشهر رشت در چند سال گذشته در ردیف بودجه بوده است اما شهرداری رشت اقدامات لازم برای اجرای این پروژه را انجام نداد با این حال با همه سختی بار دیگر این موضوع را در ردیف بودجه قرار دادیم.
حال از آن جاییکه از هشتمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت تا اعلام نماینده رشت مبنی بر تخصیص بودجه برای قطار شهری، نرخ زاد و ولد به حدی نبوده است که جمعیت رشت از یک میلیون نفر تجاوز کند، باید پرسید آیا موضوع محرومت حداقل 10ساله رشت از وجود انبوه برها به صورت کاملا بی سر و صدا حل شده است یا این نیز همانند بسیاری از پروژه هایی که تنها نامی از آنها مطرح شده، تنها در حد یک ادعا باقی خواهد ماند؟!