
به گزارش خزر، دکتر آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به خبرنگار خزرآنلاین در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و رسانه های دیجیتال تهران در خصوص کیفیت نامناسب خطوط تلفن همراه و اینترنت همراه در سطح استان گیلان که باعث عدم رضایت گیلانیان شده است، گفت: بنده این […]
به گزارش خزر، دکتر آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به خبرنگار خزرآنلاین در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و رسانه های دیجیتال تهران در خصوص کیفیت نامناسب خطوط تلفن همراه و اینترنت همراه در سطح استان گیلان که باعث عدم رضایت گیلانیان شده است، گفت: بنده این انتقاد را وارد می دانم که شبکه های تلفن های همراه بخصوص در سطح استان ها مشکلاتی به دلیل تغییرات در شبکه ها وجود دارد.
وی ادامه داد: مکانیزمی را برای پایش در این خصوص طراحی نموده ایم. نخستین برنامه برای پایش سامانه 195 بود که سازمان تنظیم مقررات و روابط عمومی وزارت ارتباطات و اطلاعات برنامه ریزی کرد تا شماره تلفن های همراه مزاحم تبلیغاتی به این سامانه معرفی شود و در مرحله بعد به شماره تلفن های ثابت و کنترل پنل ها برسیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: برنامه جدی ما استفاده از ظرفیت مردم بر اپراتورها و استفاده از ظرفیت مشتریان برای تهییج رقابت بین اپراتورها برای افزایش کیفیت است.
آذری جهرمی با بیا اینکه به زودی سامانه ای رونمایی خواهد شد که از طریق پیامک و اپلیکیشن تلفن همراه کاربران در مناطقی که حضور دارند می توانند به وزارت ارتباطات کیفیت خطوط خود را اعلام نمایند. کاربران می توانند نقطه جغرافیایی خود را به وزارت ارتباطات و اطلاعات معرفی کنند. این سامانه در حال طراحی است.
وی در پایان تاکید کرد: به زودی ما به نقشه خوبی از طریق گزارشات کاربران خواهیم رسید تا بدانیم در چه منطقه ای چه اپراتوری در حال ارائه چه کیفیتی از خطوط مخابراتی است و این اطلاعات نیز به صورت عمومی به مردم اعلام خواهد شد.